Kaptajn til Logistiksektionen ved Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste i Brabrand

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du det store overblik og besidder du stærke relationelle evner? Trives du i en hverdag, hvor hurtige løsninger kan være nødvendig.
Så er stillingen som sagsbehandler i Logistiksektionen lige noget for dig.

Om os

Logistiksektionen (LOGSEK) ved Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste (FVT) er en sektion i rivende udvikling. Sektionen opererer som en niveau II enhed, og består af en chef, en næstkommanderende, 6 sagsbehandlere og en studentermedarbejder, som dækker et meget bredt område. Sektionens primære kunder er de cirka 70 værksteder i Vedligeholdelsesdivisionen (V-DIV), som varetager vedligehold af maritime-, land- og luftmilitære kapaciteter.

LOGSEK er en tværgående organisation, som er placeret i Planlægning- & Koordineringsdivisionen (PK-DIV), og har virkekraft ind i V-DIV’s tre hovedområder: land, luft, og maritim, samt eksternt i Forsvarsministeriets Materiel- & Indkøbsstyrelse (FMI) og Supply Chain Division (SCD).

LOGSEK løser opgaver som professionel kunde og leverandør i forhold til SCD og FMI, mf. Sektionen er forudsætningsskabende for, og understøtter og udvikler forsyningsveje. Det overordnede mål er at skabe en optimal situation for V-DIV vedligeholdelsesopgaver, både planlagte og akutte.

LOGSEK holder til i FVT hovedkvarter i Brabrand, men har satellitter i nord og øst, og arbejder ofte fra positioner ude i landet, garnisoner, flyve- eller flådestationer, når det giver mening. Sektionen mødes ugentligt på kontoret i Brabrand, hvor de fleste medarbejdere har deres faste plads, for at dele viden og koordinere opgaver.

Omgangstonen er fri og munter, tilgangen er konstruktiv og professionel. LOGSEK er en flad organisation med et højt kompetenceniveau, hvor der arbejdes under en høj grad af frihed. Der bruges tid på at kommunikere og danne relationer med samarbejdspartnere, som SCD, FMI, FKO, værnskommandoer, mv.

Om stillingen

Du vil fungere som overordnet sagsbehandler i LOGSEK og bidrage med tilvejebringelse af reservedele og værkstedsmateriel, styrke kunde og leverandør relationer, lede projekter og analysearbejde, samt udarbejde beslutningsgrundlag for chefgruppen.

Du vil have fokus på at skabe overblik over reservedele og hurtigt kunne sætte ind, hvis en løsning bliver nødvendig. Grundlæggende vil opgaven bestå af overvågning, analyse og formidling, så værkstederne har så optimal et planlægningsgrundlag som muligt.

Du vil sagsbehandle og godkende materielnormering og –anskaffelser til værkstederne, både som individuelle- og større projektanskaffelser, med henblik på at gøre værkstederne i stand til at løse pålagte opgaver og følge tidens teknologiske fremskridt.

Du vil løbende arbejde på at udbygge og vedligeholde relationer til samarbejdspartnere, internt og eksternt.

Yderligere skal du yde støtte til organisationens øvrige afdelinger og løse ad hoc opgaver, samt yde støtte i forbindelse med INTOPS.

Om dig

Du er en erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant med relevant baggrund og har gennemført VUT-1/L eller VUK.

Du har erfaring med logistik i Forsvaret, eventuelt suppleret af anden relevant erhvervserfaring, stabserfaring og et solidt kendskab til MM og PM modulerne i DE-MARS/SAP, samt WORKZONE og andre relevante støttesystemer. Du har indgående kendskab til forsyningskæder/-veje og vedligeholdelse af materiel i Forsvaret, samt et solid indblik i den operative del af Forsvaret.

Som person er du positiv og imødekommende. Du er stærk til relationsdannelse og kommunikation og ved, at relationer skaber resultater. Du trives i en hverdag med stor kontaktflade og varierende arbejdsopgaver, hvor fleksibilitet, fornyelse og kvalitet til tiden er i centrum.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Dit faste tjenestested er Brabrand.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sebastian Korgaard på telefon 40481583.

Har du spørgsmål til ansættelsesprocessen herunder ansættelsesvilkår kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Nur Arabaci på telefon 72 81 99 35

Ansøgningsfristen er den 30. juni 2023. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Ansættelse efter aftale.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste – Brabrand, Sødalsparken 20F, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183813&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851885

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet